Skip to content

Oskar Mothander in frame

Tjena, välkommen till min portfolio

Nedan är utvalda projekt från jobb- och universitets-material som jag utfört som webbutvecklare, egenföretagare och som student på programmet Interaktion & design, Umeå universitet.

Oskar Mothander 2013

Loading content

Universitets-portfolio

goeco.se

Goeco är ett koncept och framtida tjänst jag utvecklat tillsammans med tre andra på programmet. Projektet startades efter att vårt bidrag vann Design Open 2009 .

Goeco är en miljötjänst som syftar till att främja miljövänligare val av transportmedel hos användarna av tjänsten.

Kurs: Design-Build-Test, Projektedning HT09 · Institution: Tillämpad fysik & elektronik

Besök goeco.se

Interactive Wooden Board game är spelet vanliga trälådespelet "Labyrint" som vi modifierade så att det kunde styras med hjälp av accelerometrar. Tanken är att man ska kunna spela två samtidigt genom att sammarbeta för att styra spelet; endast med hjälp av sina handrörelser.

Kurs: Ubiquitous Computing · Institution: Datavetenskap

Läs vår Projektrapport · Datum: 20 jan 2010

Heads up diving var ett projekt jag tillsammans med tre andra utvecklade för dykare, vår framtidsvision är att man ska kunna navigera under vatten med hjälp av tekniska navigationshjälpmedel där information visas på en så kallad head-up display.

Kurs: Interaktionsdesign · Institution: Designhögskolan Umeå

Läs vårt Presentationsunderlag (7,46 MB) · Datum: 26 maj 2008

Digital ljudsyntes var en laboration där vi gjorde våra egna låtar med hjälp av Matlab, ljud skapades digitalt med hjälp av mattematiska verktyg såsom matematiska funktioner, digitala filter m.m. Jag skapade tetrislåten utifrån pianonoter; höger och vänster hand.

Kurs: Mediesignaler · Institution: Tillämpad fysik & elektronik

Läs min Projektrapport · Lyssna på tetrislåten · Datum: 9 mar 2010

Anti Tower Defence är ett javaspel jag och en kurskamrat utvecklade. Spelet går ut på att man ska försöka få sina trupper från punkt A till punkt B utan att de blir nerskjutna av torn, vi gjorde spelet med tre svårighetsgrader där datorn sätter ut torn på de bästa positionerna först på svåraste och tvärt om på lättaste svårighetsgraden.

Kurs: Applikationsutveckling i java · Institution: Datavetenskap

Läs vår Projektrapport · Datum: 13 jan 2009